SPELHATARNAS LYCKORUS KOMMA SKALL?

Suttit nu i flera timmar och kollar nyheter och 

När jag var på SVT under min praktik fanns där en debatt om spel, och spelberoende och att krigsspel e farliga för psyket osv, ni vet den vardagliga debatten som funnits i flera år, och kommer antagligen att alltid finnas eftsom vi inte alla e födda med samma tankar å åsikter. ii alla fall.... Jag fick en kännsla att detta skulle blomma upp igen nu efter dagens "dagliga" Breviks rättegångs uppdatering. Där han vackert beskriver att han tog ett sabbatsår för att lira WOW, Call of Duty osv,  för att han tyckte att han behövde förbereda sig inför sitt "stordåd". han ville även bekanta sig med det holografiska sikte han planerade att använda under attacken på Utøya"

    

Styckes citat från expressen:
"Terroristen förklarade att han då tog ett "välbehövligt" sabbatsår för att ladda inför det kommande attentatet som han redan då bestämt sig för att genomföra. En stor del av tiden ägnades åt dataspelet World of Warcraft."
"– Jag har alltid drömt om att spela World of Warcraft hardcore i ett år, sa Breivik"

Känns som att folket som anser att man bli idiot av skjutspel har fått sina ord lite sanna där.... eller åtminstone tror jag att det är det som dem kommer spela på.  så som han beskriver sitt användande av skjutspelen blir jag heltäcklad. Jag personligen tror att speldebatten inte kan dras överen kam, för alla e vi olika, MEN jag tror inte att det är bra att ex. ett litet barn spelar COD, för jag anser att det är för förvrängt från "verkligheten". nog för att de finns krig Men man behöver inte trycka in de i huvudet på dem och få dem att utöva de i sån tidig ålder.

iiiallafall, efter att jag hör Breivik prata om detta så känner jag mer och mer hamnar i det facket som säger att skjutspel gör folk till mördare..... men jag vill egentligen inte tänka så, men det går inte riktigt att låta bli...Tycker inte att man ska ändra åsit efter en person, speciellt inte efter en person som är så jävla vidrig att de e inte ens värt att nämena , Ovh jaa jag hoppas han dör plågsamt tack, men känns som att när de händer något så nära, Norge e ju inteandra sidan jorden direkt,så blir de annorlunda. 

det va ju några år sedan som några ungdommar i USA panga sönder en skola, och dem hade också, spelat massa Data spel, MEN när jag hörde detta så tänkte jag bara, ja men visst tröga ungdommar men dem va la idioter från början så jag tror inte att det va spelandet som fucka upp dem. Men nu när de kommer så nära så känns de lite annorlunda....

Totalt osammanhängande inlägg men va tvungen att få de ur mig lite.  och nej jag gör fortfarande inte stavkontroller, jobbigt osv
kööss  
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0